Synlighet i søkemotorer
Ønsker du hjelp med dette?

Synlighet i søkemotorer

Det er viktig å treffe forbrukerne når de søker etter et produkt eller en tjeneste. Vi hjelper deg med å være tilstede og synlig i kjøpsprosessen!

Hva mener vi med synlighet i søkemotorer?

Å jobbe med synlighet i søkemotorer handler om å bli funnet når potensielle kunder søker etter tjenester og produkter som du leverer. For å oppnå synlighet bør man jobbe med både organisk synlighet og betalt synlighet via digitale kampanjer, men aller først bør bedriften din lage en tydelig markedsstrategi for synlighet i søk.

Skjermbilde 2019 07 29 kl 09 39 12

Hvorfor er det viktig å jobbe med synlighet i søkemotorer?

Søkemotorene er blitt den største beslutningskanalen for kjøp av produkter og tjenester i Norge. Omtrent 85 prosent av nordmenn bruker en søkemotor en eller flere ganger i løpet av en dag. Vi antar også at det gjøres mellom 25-50 millioner søk i Norge hver eneste dag. Det er altså ingen andre kanaler som har så stor rekkevidde som det søkemotorer har.

Ved å være synlig i søk kan bedriften din oppnå et konkurransefortrinn. Dersom du ikke har en gjennomtenkt digital markedsstrategi eller plan for din bedrifts synlighet, vil du potensielt kunne miste kunder til konkurrentene dine.

Hva kan synlighet i søkemotorene gi din bedrift?

Innen digital markedsføring regner vi ofte det å jobbe med synlighet i søkemotorene som noe av det mest lønnsomme vi gjør. Det er ofte her vi anbefaler å starte en profesjonell tilnærming til digital markedsføring for våre kunder. Vi hjelper deg med søkemotoroptimalisering og annonsering i søkemotorer.

Økt synlighet i søkemotorer kan gi deg:

  • Mer relevant trafikk til nettsidene dine
  • Økt antall henvendelser og salg
  • Troverdighet og et positivt omdømme, ved at du «blir funnet» i søkemotoren
Skjermbilde 2019 05 27 kl 10 58 06

Ønsker du hjelp med synlighet i søkemotorer?

Vi hjelper deg! Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat.