Sporing og måling
Ønsker du hjelp med dette?
P

Sporing og måling

Hva er sporing?

I vår digitaliserte verden legger vi daglig igjen store mengder digitale spor. Dette gir bedrifter og markedsførere mulighet til å målrette kommunikasjon og markedsføring på en mer relevant måte. Om du ikke kan spore eller måle effekten av de markedsaktivitetene du gjør, kan du ikke vite om investeringen var riktig eller hvordan du kan forbedre aktiviteten til neste gang. Dette kan være negativt, da det ofte er små justeringer som skal til for å gi høyere konvertering, effekt og inntjening.


Hvorfor bør bedriften din spore og måle?

Måling og analysering handler om å få innsikt og er viktig for at markedsføringen din skal gi uttelling. Å sette opp sporingspunkter på nettsiden din er viktig for å kunne ta nødvendige grep, justere og lage kampanjer og aktiviteter som gir enda bedre effekt og resultater. Du bør derfor implementere sporing som en del av markedsstrategien din. Dette vil hjelpe deg med å optimalisere og forbedre de aktivitetene du gjør.

Før du begynner med dine markedsføringstiltak, er det viktig å sette seg noen mål, om det er for eksempel leadsgenerering, øke merkevarekjennskap eller direkte salg. Ved sporing og måling får du konkrete tall på dette, og som gratistjeneste er Google Analytics det mest utbredte målings- og analyseverktøyet på markedet.


Hva kan sporing og måling gi din bedrift?

Gjennom en god digital markedsstrategi, og målbare og spesifikke mål kan din bedrift oppnå en sterk posisjon i markedet. Innen sporing og måling hjelper vi deg med:

  • Å sette mål
  • Implementering av sporingspunkter
  • Effektanalyse
  • Opplæring i Google Analytics

Ønsker du hjelp med sporing og måling?

Vi hjelper deg! Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat.