Snapchat
Ønsker du hjelp med dette?

Snapchat

Vi jobber med digital markedsføring og bruker blant annet Snapchat som kanal for betalt annonsering.

Snapchat i Norge i dag

Snapchat er en mobilapplikasjon for deling av bilde og video. Til forskjell fra Instagram, er det tilknyttet en tidsbegrensing på Snapchat. Bildet eller videoen som du sender blir altså slettet fra mottakerens enhet etter en valgt tidsgrense. Mange bedrifter har allerede posisjonert seg i denne kanalen, og bruken av Snapchat i Norge er massiv – spesielt blant den yngre målgruppen. I alderen 18-29 år ser vi nemlig at 83 prosent har en profil. Etter Facebook, er Snapchat i dag det nest største sosiale mediumet i Norge.


Hvorfor burde bedriften din benytte seg av Snapchat?

Snapchat er en leken og kreativ kanal, og er fin å bruke for kommunikasjon og markedsføring. Kanalen har flere tilnærmingsmåter; fra bruk av Stories (på norsk «tidslinje») som publikum kan følge, bruk av filter og Geofilter (visuell «pynt» som kun dukker opp innenfor bestemte områder) eller målrettet annonsering. På Snapchat kan du tillate deg selv å være litt mindre formell, da annonsene ofte er mer lekne og kreative enn ellers.

Snapchat som annonseverktøy kan deles inn i målsettingskategoriene: bevissthet, engasjement og konvertering. Her brukes Snapchat sine ulike «livsstilsegmenter» mot spissede målgrupper, slik at du kan bygge kjennskap rundt bedriftens merkevare, treffe nye kunder og drive avansert «remarketing» ved bruk av sporing på nettstedet ditt.


Dette kan vi hjelpe deg med:

Vi kan hjelpe deg med de fleste aspekter ved kommunikasjon og betalt annonsering i Snapchat, som blant annet:

Ønsker du å markedsføre deg via Snapchat?

Vi hjelper deg! Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat.