Innholdsmarkedsføring
Ønsker du hjelp med dette?

Innholdsmarkedsføring

Vi kan hjelpe din bedrift med analyse, optimalisering av nettsider, utarbeiding av innholdsstrategier og innholdsproduksjon.

Hva er innholdsmarkedsføring?

Med innholdsmarkedsføring, eller det vi kaller «content marketing», mener vi alt eget innhold som distribueres til målgruppen din gjennom ulike kanaler. Innholdet kan for eksempel være artikler, bloggposter, ulike videoer, innholdselementer til nedlastning, podkast eller infografikk. Distribusjonen kan skje gjennom ulike kanaler som sosiale medier (organisk eller betalt), nyhetsbrev, bruk av influencers, banner/native annonsering i nettaviser eller Søkemotorannonsering

Vi hjelper deg med:

Skjermbilde 2019 05 27 kl 11 02 54

Hvorfor bør bedriften din benytte innholdsmarkedsføring?

Formålet med innholdsmarkedsføring er å engasjere målgrupper dine ved hjelp av relevant innhold. Slik kan du treffe kundene dine i ulike steder av kundereisen og bygge kjennskap, kunnskap og drive direkte salg. Før du begynner bør du ha en god digital markedsstrategi: hvem skal du kommunisere til, på hvilken måte og i hvilke kanaler? I denne fasen går vi gjennom målgruppeanalyse, planlegging, produksjon, distribusjon og effektmåling.

Innholdsmarkedsføring er en viktig del av det vi kaller Inbound Marketing, hvor det handler om å tiltrekke seg potensielle kunder og gjøre dem om til leads.

Hva kan innholdsmarkedsføring gi din bedrift?

Gjennom en god innholdsstrategi, hensiktsmessig innholdsproduksjon og effektiv distribusjon gjennom digitale kampanjer, kan din bedrift oppnå en sterk posisjon i markedet.

Gjennom innholdsmarkedsføring kan du:

  • Bygge preferanse og kjennskap gjennom engasjerende innhold
  • Servere relevant og nyttige budskap som fører til trafikk til dine nettsider
  • Øke antall henvendelser og salg
Skjermbilde 2019 05 27 kl 10 54 36

Ønsker du hjelp med innholdsmarkedsføring?

Vi hjelper deg! Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat.